1669 پشتیبانی سریع
نمایندگی تعمیرات ال جی

چگونه سوئیچ درپوش ماشین ظرفشویی را بررسی کنیم؟

435 بازدید
چگونه سوئیچ درپوش ماشین ظرفشویی را بررسی کنیم؟

وجود سوئیچ درپوش به آن خاطر است که درپوش پیش از چرخش یا فعال شدن ماشین بسته می‌شود. این ویژگی پس از بروز جراحت‌های ناشی از رسیدن افراد به ماشین در حال فعالیت اضافه شد. به این دلیل، سوئیچ درپوش نباید کنار گذاشته شود.

توجه: لطفاً اطلاعات ایمنی را پیش از تلاش برای تست یا تعمیر مطالعه کنید.

پیش از تست سوئیچ درپوش، ماشین را از برق جدا کرده یا در جعبه فیوز یا پنل قطع برق، پاور را خاموش کنید تا از خطر شوک الکتریکی اجتناب شود.

جدای از مشکلات الکتریکی، این سوئیچ ممکن است مشکلات مکانیکی نیز داشته باشد. این درپوش ممکن است چکش ضربه زننده داشته باشد که در زمان بسته شدن درپوش، سوئیچ را مجدداً فشار دهید. مطمئن شوید که چکش ضربه زننده کار می‌کند و با سوراخ بالای سوئیچ هماهنگ است. سوئیچ را بررسی کنید و مطمئن شوید که تسمه فلزی (در صورت عدم وجود) از محل خود خم نشده است. اگر این سوئیچ از نوع مسی است، مطمئن شوید که کونتاکت‌های داخلی آن را پوشانده اید، بنابراین، در زمان تست الکتریکی، این موضوع را بررسی کنید.

دو نوع سوئیچ درپوش وجود دارد. نوعی که می‌توانید به صورت مستقیم ترمینال ها را در سوئیچ تست کنید و در نوع دیگر باید ترمینال ها را در وایرینگ هارنس تست کنید. در هر صورت، روش تست سوئیچ یکسان است. اگر وایرینگ هارنس استفاده شده است، دو قطعه هارنس را جدا کنید و یک سمت هارنس را که به سوئیچ متصل می‌شود را تست کنید.

سوئیچ را به کمک مولتی متر از نظر اتصالی چک کنید. تنظیمات اهم مولتی متر را روی X1 قرار دهید. یک میله روی هر ترمینال قرار دهید. مولتی متر باید خوانش بی نهایت را نشان دهد. دکمه روی سوئیچ درپوش را مجدداً فشار دهید و خوانش باید از خواندن بی نهایت به تقریباً صفر تغییر کند. اگر از هر دو این تست ها موفق عبور نکرد، سوئیچ باید تعویض شود.

برخی از سوئیچ ها، فیوز دارند، می‌توانید به صورت بصری فیوز را بررسی کرده یا به کمک مولتی متر آن را از نظر اتصال تست کنید. اگر فیوز خراب بود، آن را با یکی از فیوزهای مشابه تعویض کنید.

لینک های مفید :

تعمیرات تلویزیون ال جی

 تعمیر ماشین ظرفشویی ال جی

تعمیر ماشین لباسشویی ال جی

تعمیر ساید بای ساید ال جی

تعمیر یخچال فریزر ال جی

تعمیر ماکروفر ال جی

تعمیر یخچال ال جی

برچسب‌ها

مطالب مرتبط

دیدگاه کاربران

نام شما *
ایمیل شما *

 1669