1669 پشتیبانی سریع
نمایندگی تعمیرات ال جی

معرفی اورلود (overload) و انواع آن

470 بازدید
اورلود

در تمام وسایل برقی، مسئله که سلامت آن وسیله را به خطر می اندازد، تغییر در ولتاژ جریان برق است که در صورتی که ولتاژ برق از حد مناسب موتور آن وسیله برقی کمتر یا بیشتر شود، به نحوی می تواند به آن آسیب بزند و لازم است بدانید که افزایش ولتاژ خطر زیادی برای وسیله نقلیه دارد زیرا باعث سوختن موتور آن می شود به همین دلیل باید در موتور وسایل برقی قطعه ای وجود داشته باشد تا از این مشکل جلوگیری نماید و آن قطعه، اورلود نام دارد.

اورلود چیست

اورلود یه کلید حفاظتی است که به عنوان محافظ جریان اضافی شناخته شده است. این قطعه مانع از سوختن وسیله برقی در نتیجه شدت بالای جریان برق می گردد. در مورد یخچال نیز این قطعه وجود دارد. اگر جریان عبوری از کمپرسور یخچال زیاد باشد و یا این که کمپرسور بیش از حد گرم شود، اگر این جریان به سیم پیچ موتور برسد، باعث سوختن موتور می گردد لذا برای جلوگیری از این مشکل، اورلود در ساختار موتور قرار می گیرد تا این جریان اضافی را قبل از رسیدن به سی پیچ اصلی موتور، قطع کند. در زمان تعمیر یخچال، اگر مشکل از موتور و سوختگی آن باشد، تعمیرکار یخچال حتما باید این قطعه را بررسی کند و در صورت نیاز، آن را با قطعه مناسب جایگزین نماید.

معرفی انواع اورلود

اورلود در انواع وسیله های برقی استفاد می شود که بر حسب نوع وسیله، باید از اورلود مناسب استفاده نمود. به طور کلی، اورلودها به دو دسته تقسیم می شوند:

1-   اورلودهای داخلی

این دسته از اورلودها، در داخل موتورهای وسیله برقی و دقیقا در گرمترین نقطه سیم پیچ ها نصب می گردند. لذا این دسته از اورلودها فقط از طریق حس گرما منجر به قطع برق می گردند. اورلودهای داخلی را در یخچال ها، هم برای کمپرسورهای بزرگ و هم برای کمپرسورهای کوچک استفاده می کنند ولی برای کمپرسورهای بزرگ که وزن آن ها از 3 تن بیشتر است، اورلود داخلی استفاده نمی شود زیرا نمی تواند جریان عبوری ازکمپرسور را تحمل کند.

2-   اورلودهای خارجی

اورلودهای خارجی نه تنها به دمای موتور، بلکه به جریان برق داخل موتور هم حساس هستند و در نتیجه جریان برق را با این دو فاکتور کنترل می کنند. که عموما اورلودهای خارجی، از نوع بی متال هستند. این دسته از اورلودها خود بر دو نوع هستند:

–       دسته اول، در مدار ولتاژ برق موتور قرار گرفته اند و در نتیجه به صورت مستقیم کمپرسور را خاموش می کنند.

–       دسته دیگر تاثیر غیر مستقیم بر قطع جریان برق در موتور دارند و در داخل مدار به صورت مستقیم قرار ندارند.

در یخچال ها عموما از اورلودهای بی متال استفاده می کنند و نکته مهم این است که اگر در جریان تعمیر یخچال، نیاز به تعویض اورلود بود، حتما باید از اورلودی استفاده شود که کد روی آن با کد اورلود قبلی یکی باشد در غیر این صورت به محض وصل شدن برق یخچال، جریان برق موتور قطع می گردد. این کد نشان دهنده جریان نامی اورلود است.

لینک های مفید :

تعمیرات تلویزیون ال جی

 تعمیر ماشین ظرفشویی ال جی

تعمیر ماشین لباسشویی ال جی

تعمیر ساید بای ساید ال جی

تعمیر یخچال فریزر ال جی

تعمیر ماکروفر ال جی

تعمیر یخچال ال جی

برچسب‌ها

مطالب مرتبط

دیدگاه کاربران

نام شما *
ایمیل شما *

 1669