1669 پشتیبانی سریع
نمایندگی تعمیرات ال جی

چگونه دمنده را در خشک کن لباس الکتریکی بررسی کنیم؟

323 بازدید
چگونه دمنده را در خشک کن لباس الکتریکی بررسی کنیم؟

چرخ دمنده یک فن دیگ است که به محور برجسته از یک سمت موتور محکم شده است. موتور نیز یک محور در سمت دیگر فولی تسمه دارد. زمانی که موتور می گردد، چرخ دمنده نیز می گردد و جریان هوای قدرتمندی را ایجاد می کند.

هشدار: پیش از تلاش برای بررسی، نگهداری یا تعمیر، حتماً مواد ایمنی را مطالعه کنید.

پیش از بررسی دمنده، خشک کن لباس را از برق بکشید یا برق را از جعبه فیوز یا پنل قطع جریان قطع کنید تا از برق گرفتگی اجتناب شود. شیر گاز وصل شده به خشک کن را نیز ببندید.

اگر چرخ دمنده شل است، ممکن است همراه با محور نگردد. چرخ دمنده ممکن است صدمه دیده باشد یا ممکن است جریان هوا در اثر تجمع پرز کاهش یافته باشد. چرخ دمنده را بررسی کنید تا مطمئن شوید که شل نشده، گیر نکرده یا صدمه ندیده باشد.

بسته به مدل خشک کن خود، از جلو یا عقب به موتور و چرخ دمنده دسترسی پیدا کنید. اگر در خصوص جای موتور مطمئن نیستید، با برداشتن پنل جلویی کار را شروع کنید. پنل باید به سمت بالا برده شده و جدا شود، اگر جدا نشد ممکن است چند پیچ داشته باشد. اگر از بخش جلویی نتوانستید به موتور دسترسی پیدا کنید، مجبورید پنل پشتی را که در هر گوشه خود پیچ دارد، به آن دسترسی پیدا کنید.

زمانی که به محل چرخ دمنده رسیدید، مراقب گوشه های تیز اتاقک و نگهدارنده های داخلی باشید. دست خود را به چرخ دمنده رسانده و آن را بچرخانید. یا باید سخت بگردد یا اگر هم می گردد محور موتور نیز باید با آن بگردد. مطمئن شوید که تیغه های چرخ خم نشده یا صدمه ندیده اند و هرگونه پرز جمع شده را خارج کنید.

لینک های مفید :

تعمیرات تلویزیون ال جی

 تعمیر ماشین ظرفشویی ال جی

تعمیر ماشین لباسشویی ال جی

تعمیر ساید بای ساید ال جی

تعمیر یخچال فریزر ال جی

تعمیر ماکروفر ال جی

تعمیر یخچال ال جی

برچسب‌ها

مطالب مرتبط

دیدگاه کاربران

نام شما *
ایمیل شما *

 1669