1669 پشتیبانی سریع
نمایندگی تعمیرات ال جی

تعمیر و تعویض نوار پلاستیکی یخچال و فریزر

513 بازدید
تعمیر و تعویض نوار پلاستیکی یخچال و فریزر

در اطراف درب یخچال و فریزر یک نوار پلاستکی قرار گرفته است که خاصیت آهنربایی دارد و باعث می شود که موقع بسته شدن درب، تا زمانی که شما درب یخچال و فریزر را نکشید، باز نشود و در نتیجه سرما در داخل محفظه باقی می ماند اما ممکن است که زمانی خاصیت آهنربایی این نوار پلاستیکی کاهش یابد برای مثال اگر شما این نوار را تمیز نکنید، به مرور زمان کثیف شده و به خوبی نمی تواند عمل چسبندگی را انجام دهد در این جا است که به دلیل کم شدن عمر این نوار پلاستیکی، نیاز به تعمیر یا تعویض آن خواهد بود.

تست خاصیت آهنربایی نوار پلاستیکی یخچال و فریزر

قبل از این که تصمیم قطعی بگیرید که این نوار را تعمیر یا تعویض کنید، باید از خراب بودن آن مطمئن شوید. برای این کار روش های مختلفی وجود دارد. برای مثال:

1-   یک اسکناس بردارید و بین بدنه و درب یخچال یا فریزر قرار دهید. حال اگر با کوچکترین فشار، اسکناس خارج شد، یعنی خاصیت آهنربایی نوار کم است ولی اگر اسکناس محکم نگه داشته شده بود نشان دهنده سالم بودن نوار است.

2-   یا این که زمانی که درب یخچال یا فریزر بسته است، دست خود را در اطراف این نوار پلاستیکی بگیرید اگر سرمایی احساس کردید، یعنی نوار نشتی دارد.

مراحل تعویض یا تمیز نمودن نوار لاستیکی درب یخچال و فریزر

1-   ابتدا باید دو شاخه یخچال یا فریزر را از برق خارج نمایید.

2-   سپس لبه نوار لاستیکی را بالا بگیرید تا پیچ های زیر آن مشخص شود. شما باید این پیچ و گیره ها را باز کنید.

3-   حال شما باید به آرامی این نوار لاستیکی را از روی درب بردارید.  اگر نوار سالم باشد و تنها کثیفی بر روی آن نشسته است کافی است محلول آب و صابون درست نموده و نوار را با این محلول بشویید و با یک دستمال، این نوار را خشک کنید.

4-   این مرحله هم درمورد نوار لاستیک نو صدق می کند و هم در مورد نوار قبلی. قبل از گذاشتن نوار لاستیکی روی درب، کمی وازلین یا گریس روی درب بزنید تا هم خاصیت عایقی نوار را بیشتر کنید و هم از ترک خوردن نوار جلوگیری کنید.

5-   در آخرین مرحله باید پیچ های نوار را در سر جای خود ببندید. برای این کار توجه داشته باشید که به هیچ عنوان به نوار فشار نیاورید و از طرف دیگر پیچ را نباید خیلی محکم کرد زیرا احتمال دارد به نوار لاستیکی درب یخچال و فریزر آسیب زده و سبب پارگی آن شوید.

لینک های مفید :

تعمیرات تلویزیون ال جی

 تعمیر ماشین ظرفشویی ال جی

تعمیر ماشین لباسشویی ال جی

تعمیر ساید بای ساید ال جی

تعمیر یخچال فریزر ال جی

تعمیر ماکروفر ال جی

تعمیر یخچال ال جی

برچسب‌ها

مطالب مرتبط

دیدگاه کاربران

نام شما *
ایمیل شما *

 1669