1669 پشتیبانی سریع
نمایندگی تعمیرات ال جی

قطعه مکانیکی کاسه نمد و کارایی آن

595 بازدید
کاسه نمد

تمام وسایلی که به گونه ای با آب سر و کار دارند، برای این که از خروج آب از ان ها جلوگیری شود، باید درزگیرهایی در محل اتصالات استفاده شود. برای مثال ماشین لباسشویی یکی از همین وسایل است. از زمان ورود آب در داخل ماشین لباسشویی تا زمان تخلیه، نباید حتی قطره ای آب از زیر درب، اتصالات شیرها به شلنگ های ورود و خروج، اتصالات شلنگ ها به بدنه و… خارج شود در غیر این صورت چون ماشین لباسشویی در حال کار بوده و برق نیز جریان دارد، خطر برق گرفتگی بسیار زیاد خواهد بود. به همین دلیل استفاده از درزگیر یا کاسه نمد، در این گونه وسایل اهمیت زیادی می یابد.

کاسه نمد چیست

کاسه نمد در واقع همان درزگیری است که خاصیت نفوذناپذیری دارد و  در وسایل مختلف برای جلوگیری از نشتی به کار می رود برای مثال در داخل درب ماشین لباسشویی برای جلوگیری از نشتی آب و یا در داخل موتورها برای جلوگیری از نشتی روغن باید متناسب با نوع وسیله و نوع ماده ای که باید از نشتی آن ممانعت شود، از کاسه نمد خاص خود استفاده نمود. لذا این قطعه کارایی خیلی مهمی دارد در صورتی که کوچکترین عیبی برای کاسه نمد در ماشین لباسشویی پیش بیاید، نشتی آب رخ خواهد داد به همین دلیل اگر تعمیرکار ماشین لباسشویی به قطعیت برسد که عیب نشتی از خرابی کاسه نمد است، باید این قطعه را تعویض نمایید. از آنجایی که این قطعه در وسایل مختلف به منظورهای مختلف استفاده می شود لذا جنس آن باید جنسی باشد که دچار خورندگی نشود.

نحوه عملکرد کاسه نمد در وسایل مختلف

شما یک پیستون را در نظر بگیرید که داخل یک محفظه بسته در حال حرکت است برای این که این پیستون در زمان حرکت دچار سایش نشود باید یک مایع هیدرولیکی همانند روغن داخل محفظه وجود داشته باشد. حال در زمان حرکت پیستون، احتمال دارد که روغن به خارج از محفظه برود لذا در این جا است که وجود کاسه نمد ضروری می گردد. کاسه نمد در اطراف محل حرکت پیستون قرار می گیرد و سبب آب بندی شدن آن می گردد لذا مانع از نشت روغن به خارج از محفظه می گردد. در صورتی که کاسه نمد خراب شود، روغن به بیرون نشتی می کند و این مسئله در بسیاری از موارد خطرناک است برای مثال در موتور وسایل برقی، برای این که روغن از موتور به بیرون نشت نکند باید اطراف محل وجود روغن، با کاسه نمد درزگیری شود.

لینک های مفید :

تعمیرات تلویزیون ال جی

 تعمیر ماشین ظرفشویی ال جی

تعمیر ماشین لباسشویی ال جی

تعمیر ساید بای ساید ال جی

تعمیر یخچال فریزر ال جی

تعمیر ماکروفر ال جی

تعمیر یخچال ال جی

مطالب مرتبط

دیدگاه کاربران

نام شما *
ایمیل شما *

 1669