1669 پشتیبانی سریع
نمایندگی تعمیرات ال جی

شارژ نمودن گاز یخچال و فریزر

716 بازدید
شارژ نمودن گاز یخچال و فریزر

مسلما در مدت زمانی که شما یخچال یا فریزر را در منزل خود دارید، زمانی گاز سرماساز تمام شده و نیاز به شارژ مجدد یخچال و فریزر خواهد بود. این گاز در واقع وظیفه خنک کردن محفظه داخلی را بر عهده دارد که از کمپرسور این گاز ارسال شده و پس از چرخش در فضای داخلی یخچال و فریزر و گرفتن گرمای این قسمت، گاز گرم شده مجددا از طریق لوله های رادیاتور به کمپرسور باز می گردد تا مجددا خنک شده و به عمل خود ادامه دهد لذا نبود گاز در واقع مساوی است با فلج شدن یخچال و فریزر.

مراحل شارژ نمودن گاز یخچال و فریزر

گازگیری یخچال و فریزر به عملی گفته می شود که به دستگاه سرد کننده، گاز مخصوص تزریق می گردد که این عمل باید توسط یک فرد متخصص صورت گیرد. زمانی که گاز یخچال و فریزر تمام  می شود، برای شارژ کردن مجدد باید بر طبق مراحل زیر عمل نمود:

1-   ابتدا شما باید لوله های یخچال و فریزر را از نظر سالم بودن، نشت یابی (به مقاله روش های نشت یابی در عملیات گازگیری یخچال و فریزر لینک شود) کنید. شما باید مطمئن شوید که هیچ گونه روزنه ای برای خروج گاز وجود ندارد تا شارژ گاز یخچال هدر نرود.

2-   حال باید لوله های رادیاتور، جایخی و لوله مویی (به مقاله معرفی قطعات مکانیکی یخچال لینک شود) را شست و شو دهید و مطمئن شوید که این لوله ها تمیز بوده و نشتی ندارند.

3-   در مرحله بعدی باید با استفاده از لوله کور، عمل وکیوم یا خلا را انجام دهید. پس از اتمام وکیوم، دستگاه به گیج فشار ضعیف وصل می شود تا اگر گیج پایین آمد، یعنی نشتی وجود دارد و عمل گاز گیری متوقف می گردد در غیر این صورت می توان عمل گاز گیری را انجام داد.

مهمترین ویژگی های گاز سرماساز

1-   خاصیت انفجار و اشتعال نداشته باشد.

2-   نقطه جوش ان پایین باشد.

3-   اکسید کننده نبوده و از نوع گاز پایدار باشد.

4-   گازی که برای یخچال و فریزر استفاده می شود باید بتواند در فشار کم هم به خوبی عمل کند.

5-   این گاز نباید ضرری برای انسان و محیط زیست داشته باشد به خصوص این که از نظر تنفسی ضرری وارد نکند.

6-   اگر لوله های یخچال نشتی داشت، نشتی این گاز به خوبی مشخص باشد.

7-   به هیچ عنوان نباید خاصیت خورندگی و یا زنگ زدگی داشته باشد.

لینک های مفید :

تعمیرات تلویزیون ال جی

 تعمیر ماشین ظرفشویی ال جی

تعمیر ماشین لباسشویی ال جی

تعمیر ساید بای ساید ال جی

تعمیر یخچال فریزر ال جی

تعمیر ماکروفر ال جی

تعمیر یخچال ال جی

مطالب مرتبط

دیدگاه کاربران

نام شما *
ایمیل شما *

 1669