1669 پشتیبانی سریع
نمایندگی تعمیرات ال جی

نحوه جلوگیری از بو گرفتن ماشین ظرفشویی

338 بازدید
نحوه جلوگیری از بو گرفتن ماشین ظرفشویی

ماشین ظرفشویی به دلیل نوع کارایی خود، بسیار مستعد بو گرفتن است. شما ظروف کثیف را داخل ماشین ظرفشویی می گذارید و مسلما در انتهای شست و شو، ظروف تمیز شده و کثیفی و ذرات غذا، در داخل ماشین ظرفشویی باقی می ماند. این ذرات اصولا به داخل فیلترها می رود ولی ممکن است که در منافذ و درز درب هم این ذرات وارد شوند و به مرور زمان با ماندگاری این ذرات، محیط داخلی ماشین ظرفشویی بو گیر شده و از آن زمان، هر ظرفی که در داخل ماشین قرار گیرد، بوی فضای داخلی را به خود می گیرد. لذا شما باید همیشه، اصولی را رعایت نمایید تا از بو گیر شدن ماشین ضرفشویی جلوگیری نمایید:

1-   در اولین مرحله، به سراغ فیلتر بروید. تمیز کردن فیلتر ماشین ظرفشویی نه تنها در جلوگیری از بو گرفتن ماشین ظرفشویی نقش مهمی دارد بلکه احتمال  خرابی و نیاز به تعمیر ماشین ظرفشویی  را نیز بسیار کم می کند. یک برنامه زمانی را در نظر داشته باشد برای مثال اگر میزان استفاده از ماشین ظرفشویی در منزل شما زیاد است، حداکثر هر دو هفته یکبار، فیلترها را بیرون آورده و تمیز کنید.

2-   مسلما در حین شستن ظروف، ذرات غذا به اجزای داخلی ماشین ظرفشویی می چسبد در نتیجه این قسمت ها نیز باید تمیز گردد برای مثال  آبپاش داخل ماشین ظرفشویی اگر ذرات به آن بچسبد، نه تنها به مرور زمان این ذرات خراب شده و فضای داخلی ماشین ظرفشویی را بو گیر می کند بلکه مسیر خروج آب از آبپاش را هم مسدود می کند.

3-   در مرحله بعد باید با یک دستمال تمیز، تمام فضای داخلی ماشین ظرفشویی و درب را تمیز کنید. مسلما در حین شست و شو، ذرات و آب، به درب پاشیده می شود و باید پس از پایان کار، درب به خوبی تمیز شود تا هم از جرم گیر شدن ماشین ظرفشویی جلوگیری کنید و هم ماشین ظرفشویی بو گیر نشود.

4-   به هیچ عنوان پس از اتمام کار ماشین ظرفشویی، درب را نبندید زیرا با این کار هوا را داخل ماشین ظرفشویی محبوس می کنید و این هوا هم بوی غذا را به خود گرفته است و هم به بوی ماده شوینده آغشته شده است لذا محبوس شدن این هوا سبب می شود که بوی بسیار بدی در داخل ماشین ظرفشویی ایجاد شود که اگر چند بار این اتفاق بیافتد، فضای داخلی به حدی بو گیر می شود که رفع آن بسیار سخت خواهد شد.

لینک های مفید :

تعمیرات تلویزیون ال جی

 تعمیر ماشین ظرفشویی ال جی

تعمیر ماشین لباسشویی ال جی

تعمیر ساید بای ساید ال جی

تعمیر یخچال فریزر ال جی

تعمیر ماکروفر ال جی

تعمیر یخچال ال جی

مطالب مرتبط

دیدگاه کاربران

نام شما *
ایمیل شما *

 1669