1669 پشتیبانی سریع
نمایندگی تعمیرات ال جی

نحوه تمیز کردن فیلتر ماشین لباسشویی

700 بازدید
نحوه تمیز کردن فیلتر ماشین لباسشویی

زمانی که شما لباس های خود را داخل ماشین لباسشویی می ریزید تا شسته شوند، این لباس ها در کنار کثیف بودنشان، ممکن است همراه خود، موی سر افراد، پرز و… داشته باشند که در هنگام شسته شدن از آن ها جدا می شود و در داخل دیگ ماشین لباسشویی، جمع می شوند. و یا حتی جدا شدن دکمه های لباس از آن ها نیز این گونه است که در داخل دیگ می افتد. اما مطلب مهم این است که سرنوشت این مواد مزاحم چه می شود؟

اگر قرار باشد که موها یا پرزهای لباس ها در داخل دیگ جمع شوند، کم کم منافذ درام یا محظه شست و شو را گرفته و موجب می گردد که ورود و خروج آب از برخی منافذ مسدود شود به همین دلیل به مرور زمان بازدهی ماشین لباسشویی کم شده و خراب می شود. برای جلوگیری از این اتفاق، طراحان ماشین های لباسشویی، در داخل ماشین لباسشویی فیلترهایی را تعبیه نموده اند که این مواد در داخل آن جمع می شود اما به هر حال پس از مدتی که از ماشین لباسشویی استفاده نمودید، این فیلتر پر می شود و اگر تمیز یا تعویض نگردد، کارایی ماشین لباسشویی کم می شود. برای این منظور باید به روش زیر عمل نمود:

1-   ابتدا باید برق ماشین لباسشویی را قطع نموده و  ورودی های آب گرم و سرد را قطع کنید. برای این کار باید شیرهای آب را بسته و برای این که مطمئن شوید آب داخل شلنگ نیست، شلنگ ها را خارج کنید.

2-   پس از آن یک ظرف را کنار دست خود بگذارید و درب قسمت فیلتر ار باز کنید. بلافاصله ظرف را در زیر فیلتر بگذارید تا هر چه آب داخل آن است خارج گردد.

3-   حال باید فیلتر را از قسمت آن خارج کنید که در هر مدل، باز کردن این قسمت، روش خاص خود را دارد. دقت داشته باشید که خارج کردن فیلتر کمی دقت می خواهد و اگر گیر بود، فشار به آن وارد نکنید.

4-   پس از خارج نمودن فیلتر باید آن را به دقت تمیز کنید. توجه داشته باشید که در صورت وجود مو و پرز زیاد و در هم پیچیده شدن این مواد با ساختار فیلتر، اگر با وسیله تیز قصد تمیز کردن دارید مواظب باشید که فیلتر پاره نشود.

5-   فیلتر را پس از تمیز نمودن، با آب به خوبی بشویید و در سر جای خود قرار دهید دقت داشته باشید که فیلتر به درستی در سر جای خود قرار گیرد و شلنگ ها به درستی مجددا وصل شوند.

لینک های مفید :

تعمیرات تلویزیون ال جی

 تعمیر ماشین ظرفشویی ال جی

تعمیر ماشین لباسشویی ال جی

تعمیر ساید بای ساید ال جی

تعمیر یخچال فریزر ال جی

تعمیر ماکروفر ال جی

تعمیر یخچال ال جی

مطالب مرتبط

دیدگاه کاربران

نام شما *
ایمیل شما *

 1669