1669 پشتیبانی سریع
نمایندگی تعمیرات ال جی

نکات مهم در استفاده از ماشین های ظرفشویی

416 بازدید
نکات مهم در استفاده از ماشین های ظرفشویی

ماشین های ظرفشویی نیز یکی از وسایل برقی منزل هستند که اگر چه شما را از شستن ظروف کثیف راحت می کنند ولی مسلما این وسیله نیز مصرف برق بالایی دارد لذا توصیه می شود در مواقع ضروری اقدام به استفاده از این وسیله نمایید. اما در هنگام استفاده از ماشین ظرفشویی باید نکاتی را در نظر داشت که نه تنها بتوان از آن استفاده بهینه نمود، بلکه عمر آن طولانی شده و منجر به خرابی و نیاز به تعمیر ماشین ظرفشویی نخواهد بود. این نکات عبارتند از:

1-   برای ماشین های ظرفشویی، شوینده های مخصوص تولید شده است و شما باید از این شوینده ها استفاده کنید. استفاده از شوینده های معمولی، منجر به تولید کف زیاد شده در نتیجه هم باید فشار زیادی به موتور ماشین ظرفشویی وارد شود تا کف ها دفع شده و آبکشی آن ها انجام گیرد و هم این که اگر کف ها زیاد باشد، ممکن است از درب ماشین ظرفشویی سر ریز گردد.

2-   اصول چیدمان ظروف در داخل ماشین ظرفشویی را رعایت کنید تا ماشین به خوبی بتواند ظروف را بشوید و پس از اتمام کار، کثیفی بر روی آن ها باقی نمانده باشد.

3-   هر ماشین ظرفشویی، حجم معینی دارد که در زمان خرید، متناسب با نیاز خود، این حجم را تعیین می کنید. برای مثال ماشین های ظرفشویی از 6 نفره شروع می شود و متناسب با تعداد جمعیت خانواده، می توانید اندازه بزرگتری را انتخاب کنید. لذا بیشتر از حجم ماشین ظرفشویی نباید داخل آن  ظرف قرار داد زیرا ماشین نمی تواند به خوبی ظروف را شست و شو دهد و از طرفی فشار زیادی هم به موتور وارد خواهد شد و ممکن است پس از مدتی، به دلیل خرابی، نیاز به تعمیر ماشین ظرفشویی شود.

4-   قبل از گذاشتن ظروف همانند قاشق، چنگال، چاقو و حتی کاسه هایی که امکان به هم چسبیدنشان وجود دارد، دقت داشته باشید که این ظروف را تک تک از هم جدا کنید و سپس در ماشین ظرفشویی قرار دهید تا آب به خوبی به همه آن ها برسد و ظروف به خوبی شسته شوند.

5-   ظروف چوبی، رنگ شده، ظروف آلومینیومی و نقره ای را داخل ماشین ظرفشویی قرار ندهید. ظروف آلومینیومی و نقره ای در ماشین ظرفشویی رنگشان را از دست می دهند.

6-   ظروف شیشه ای ظریف همانند کریستال ها و یا ظروفی که می دانید احتمال برخورد به هم و شکستنشان وجود دارد را داخل ماشین ظرفشویی نشویید.

7-   همان گونه که قبلا گفته ایم، برای افزایش کارایی ماشین ظرفشویی،  باید آب با فشار باشد لذا توصیه می کنیم که این وسیله با ماشین لباسشویی روشن نشود زیرا هر دو وسیله نیاز به آب فشاری دارند در نتیجه اگر هر دو همزمان با هم روشن شوند، هیچ کدام به خوبی نمی توانند وظیفه خود را انجام دهند.

لینک های مفید :

تعمیرات تلویزیون ال جی

 تعمیر ماشین ظرفشویی ال جی

تعمیر ماشین لباسشویی ال جی

تعمیر ساید بای ساید ال جی

تعمیر یخچال فریزر ال جی

تعمیر ماکروفر ال جی

تعمیر یخچال ال جی

مطالب مرتبط

دیدگاه کاربران

نام شما *
ایمیل شما *

 1669