1669 پشتیبانی سریع
نمایندگی تعمیرات ال جی

نکات مهم در تمیز کردن ماشین ظرفشویی

489 بازدید
نکات مهم در تمیز کردن ماشین ظرفشویی

مهمترین اشتباهی که اکثر خانم ها به آن مرتکب می شوند این است که گمان می کنند چون ماشین ظرفشویی مسئول شستن ظروف است و در داخل آن مواد شوینده استفاده می شود، لذا محیطی کاملا تمیز و استریل است به همین دلیل به مسئله تمیز کرن آن اهمیت نمی دهند. اما جالب است بدانید که تحقیقات نشان داده است، ماشین های ظرفشویی به دلیل داشتن محیطی گرم و مرطوب و وجود مواد غذایی در داخل خود، به شدت مستعد حمله قارچ ها و کپک ها هستند و اگر هر از گاهی نظافت آن ها صورت نگیرد، شما شاهد یک محیط بسیار آلوده خواهید بود که با هر بار شستن ظروف، این آلودگی به آن ها منتقل می شود. لذا مسئله تمیز کردن ماشین ظرفشویی اهمیت زیادی دارد که برای این منظور باید به نکات زیر توجه داشت:

1-   آب شهری حاوی املاح است که میزان آن در مناطق مختلف متفاوت است ولی به هرحال در تمام مناطق، وجود املاح سبب می شود که به مرور زمان، املاح در قسمت المنت ماشین ظرفشویی رسوب نموده و در نتیجه منجر به اختلال در انتقال حرارت شود به همین منظور با عمل رسوب زدایی ماشین ظرفشویی، هر از گاهی صورت گیرد.

2-   در زمان تمیز کردن ماشین ظرفشویی، به هیچ عنوان از وسایلی که سبب ایجاد خش بر روی آن می شود استفاده نکنید. برای مثال برخی افراد از سیم های مخصوص ظروف استفاده می کنند که این کار اشتباه است.

3-   شوینده ها و موادی هستند که می توان از آن ها برای تمیز نمودن ماشین ظرفشویی استفاده نمود ولی باید توجه داشت که این مواد، بنزینی یا حلال نباشند.

4-   پس از هر بار اتمام کار ماشین ظرفشویی، با یک دستمال تمیز، محفظه داخلی و تمام درز ها و درب ماشین را خشک کنید.

5-   درب ماشین ظرفشویی باید پس از هر بار شست و شو، تا مدتی باز باشد تا رطوبت داخل آن خشکیده و از رشد کپک ها جلوگیری شود.

مراحل تمیز کردن ماشین ظرفشویی

1-   ابتدا برق دستگاه را قطع نموده و تمام قسمت های متحرک ماشین ظرفشویی شامل قفسه ها، سینی و.. را از داخل آن خارج نمایید.

2-   لوله های ورود و خروج آب را کنترل نمایید تا مطمئن شوید ناخالصی و ذرات در داخل آن ها سبب انسداد لوله ها نشده اند و در صورت بروز این حالت، از خلال دندان برای رفع انسداد استفاده کنید.

3-   قسمت کف ماشین ظرفشویی را بررسی کنید. در قسمت خروجی آب ممکن است که جرم قرار گرفته باشد. این قسمت را نیز تمیز کنید.

4-   اطراف درزها و شکاف ها را نیز بررسی کنید که در این قسمت ها حتما جرم وجود دارد که به مرور زمان منجر به کثیفی زیاد می شود.

5-   بدنه خارجی ماشین ظرفشویی را نیز همیشه پس از اتمام کار تمیز کنید.

6-   محیط داخلی ماشین ظرفشویی باید ضدعفونی شود تا مطمئن شوید در داخل آن کپک ها رشد نمی کنند. لذا می توانید از پارچه تمیز به همراه سرکه استفاده نمایید و یا اینکه در قسمت مربوط به ماده شوینده، کمی ماده سفید کننده ریخته و برنامه شست و شو را تنظیم کنید تا محیط داخل کاملا تمیز شود.

نکته:

توجه داشته باشید که اگر محفظه داخلی از جنس استیل است نباید از سرکه و ماده سفید کننده برای تمیز کردن و جرم گیری استفاده نمود.

لینک های مفید :

تعمیرات تلویزیون ال جی

 تعمیر ماشین ظرفشویی ال جی

تعمیر ماشین لباسشویی ال جی

تعمیر ساید بای ساید ال جی

تعمیر یخچال فریزر ال جی

تعمیر ماکروفر ال جی

تعمیر یخچال ال جی

برچسب‌ها

مطالب مرتبط

دیدگاه کاربران

نام شما *
ایمیل شما *

 1669